USŁUGI IMPREZOWE - SZUKAJ

Research imprezowy:

  • nie trać czasu na szukanie i sprawdzanie
  • zamów listę sprawdzonych usługodawców

ZGŁOŚ CZEGO SZUKASZ?

Impreza tematyczna - mafia.

Chcesz poczuć się jak gangster z czasów prohibicji? Zorganizuj swoim gościom niezapomniany, pełen atrakcji, wieczór mafijny. Wyobraź sobie, że władzę przejęły rody mafijne, nie możesz ufać nikomu, ponieważ jedynym prawem, jakie obowiązuje, jest prawo ulicy. Taką imprezę możesz urządzić w domu, lub wynajętej sali, a rozmach zależy tylko od Ciebie.

Jeśli chodzi o dekorację, najlepiej stworzyć atmosferę jaka panuje w kasynie. Na stole mogą leżeć karty do gry, kości, sztuczne pieniądze, czy żetony, cygara. Dobrym pomysłem są plakaty reklamowe z tamtych lat, pieniądze powieszone na sznurku do wieszania bielizny czy kartki z odciskami palców. Na ścianach można powiesić zdjęcia gości jako przestępców poszukiwanych listem gończym.

Kiedy goście przybędą już na imprezę, należy podzielić się na mafijne rodziny. Najbardziej znane fikcyjne rodziny mafijne to rodzina Soprano i Corleone. Można wprowadzić też własne nazwy. Potrzebne będzie pudełeczko z którego każdy wylosuje do jakiej rodziny należy i jaka zajmuje w niej pozycję, struktura mafijna jest ściśle zorganizowana.

Każda rodzina ma swego Dona, po nim jest Consigliere doradca Dona i główny “księgowy" rodziny. Następny w hierarchii jest Capo zwany też kapitanem, dowodzi on załogą w której skład przeciętnie wchodzi 20 - 30 ludzi. Capo po każdej akcji musi odpalić Donowi stosowną działkę zarobku. Ostatni w hierarchii jest żołnierz (soldati), jest to zwykły członek rodziny. Ojciec Chrzestny - szef rodzin z danego miasta czy określonego terenu (jeśli w danym miejscu występuje więcej niż jedna rodzina).

Taki podział sam w sobie jest atrakcja dla gości i będzie miał znaczenie przy innych zabawach, bowiem rodziny walczyć będą o władzę nad miastem. Na koniec imprezy po zakończeniu konkursów drużynowych, zostaną podliczone wyniki i wyłonieni zwycięzcy.

Gra w mafię.

Gra w mafię, jest to gra towarzyska symulująca walkę pomiędzy poinformowaną mniejszością i niepoinformowaną większością. Gra charakteryzuje się ogromną elastycznością zasad, dzięki czemu można ją rozgrywać w niemal dowolnie licznej grupie (wspólnie, lub po podzieleniu się na niezależne zespoły). Gra wymaga i rozwija umiejętności obserwacji i analizy zachowań, wyciągania wniosków, przekonywania, a także kontroli mowy ciała oraz innych sygnałów niewerbalnych.

Gracze zajmują miejsca w pomieszczeniu w taki sposób, aby wszyscy się widzieli i słyszeli. Warto wybrać mistrza gry, który nie będzie brał udziału w grze (w przypadku braku chętnego rolę tę początkowo spełniać może dowolny gracz, a następnie jeden z wyeliminowanych). Rekwizytem niezbędnym do gry w mafię są przedmioty do losowania (oryginalnie dwukolorowe karty). Ze względu na ogromną elastyczność reguł dla uniknięcia nieporozumień należy szczegółowo ustalić je przed grą zwracając uwagę na wyważenie gry oraz sensowność, niesprzeczność i jednoznaczność zasad.

Gra składa się z rund podzielonych na następujące po sobie w ustalonej kolejności etapy - podział na frakcje i naprzemienne fazy nocy i dnia.
Na początku każdej rundy gracze przeprowadzają losowanie dzieląc się na dwie grupy - uczciwi (miasto) oraz mafia.
Po przeprowadzeniu losowania każdy gracz powinien znać tylko własną przynależność frakcyjną. Publiczne ujawnienie tej przynależności poprzez pokazanie losu przed zakończeniem rundy eliminuje z niej gracza. Przynależność frakcyjna graczy wyeliminowanych z gry w inny sposób powinna pozostać tajemnicą, jednak często ujawnia się ją od razu.

Noc

W nocy wszyscy gracze “zasypiają" (zamykają lub zasłaniają oczy), można też zasłonić kotary w pomieszczeniu, zgasić światło itp. Na polecenie mistrza gry jednocześnie “budzi się" (w oryginalniej grze tylko pierwszej nocy w celu zapoznania się) mafia. Każdej nocy (najczęściej poza pierwszą) mafiozi wyznaczają gracza, którego chcą wyeliminować z rundy. Może się to odbywać poprzez bezgłośne wskazanie gracza mistrzowi gry, lub jak w oryginalnych zasadach napisanie imienia na kartce (w takim przypadku w ogóle nie trzeba “usypiać" graczy, a uczciwi piszą dowolnie ustalone słowo, np. “miasto"). W przypadku braku zgodności wśród mafii nie eliminuje się nikogo, jednak często decyduje większość mafiozów, lub mafiozo o najwyższej randze (jeżeli wprowadzono hierarchię). Wyeliminowany gracz do końca rundy przygląda się jedynie rozgrywce (także w nocy), nie może jednak w żaden sposób komunikować z pozostałymi. Tacy gracze mogą zajmować specjalne miejsce w pomieszczeniu, aby na pierwszy rzut oka było widać kto pozostał w grze. Po zakończeniu fazy nocnej wszyscy gracze “budzą się", aby rozpocząć kolejną fazę dnia.

Dzień

Na początku tej fazy gracze dowiadują się kto został wyeliminowany, oraz ilu członków mafii pozostało w grze. Odbywa się to poprzez odczytanie zapisanych i wymieszanych “w nocy" kartek, lub w przypadku braku kartek stosownych informacji udziela mistrz gry. Następnie rozpoczyna się dyskusja pełna przypuszczeń i podejrzeń. Uczciwi gracze starają się wykryć mafiozów, a mafiozi blefują rzucając podejrzenie na pozostałych (mogą także dla zmyłki wskazywać siebie nawzajem). Każdy może oskarżyć innego gracza o przynależność do mafii. Po uzasadnieniu oskarżenia gracz ma prawo do obrony, po czym następuje głosowanie. Oskarżony może zostać wykluczony z rundy większością głosów. W przeciwnym wypadku gracze kontynuują dyskusję.

Faza dnia kończy się na życzenie większości, najczęściej natychmiast po wyeliminowaniu gracza. Po zakończeniu fazy dnia rozpoczyna się kolejna faza nocy.

Każda runda kończy się w momencie, gdy jedna z frakcji zostanie wyeliminowana. Warto jednak zwrócić uwagę, że gdy mafia osiągnie przewagę liczebną wyeliminowanie miasta jest nieuniknione. Wygrywają osoby pozostałe w grze, lub wszyscy członkowie zwycięskiej frakcji. Zwycięzcy mafiozi otrzymują liczbę punktów równą początkowej liczbie uczciwych graczy. Uczciwi zwycięzcy otrzymują tyle punktów, ilu pozostało ich w grze. Można także całkowicie zrezygnować z punktacji.

Gra najczęściej kończy się po osiągnięciu przez dowolnego gracza określonej liczby punktów, lub gdy po zakończeniu rundy gracze nie wyrażają chęci dalszej gry.

Zasady gry mogą być niemal dowolnie modyfikowane zmieniając znacząco jej klimat, charakter, atrakcyjność i poziom trudności. Przed rozpoczęciem gry należy upewnić się, że zasady są jasne dla wszystkich graczy, jednoznaczne i nie kolidują ze sobą. Pod uwagę należy wziąć także sytuacje wyjątkowe takie jak ujawnienie wyniku losowania lub całkowita rezygnacja dowolnego gracza z dalszej gry.

Dla uatrakcyjnienia gry warto wprowadzić do niej fabułę. W takiej sytuacji przy wyborze mistrza gry należy zwrócić szczególną uwagę na jego wyobraźnię i umiejętności narracji. Fabułę można wymyślić dowolnie, aby pasowała do założeń wynikających z przyjętych zasad gry.

Inne zabawy:
- turniej palenia cygar - Kto spali większą cześć cygara w określonym czasie, można wymyślić własne zasady.

- konkurs na najdziwniejsze ułożenie zwłok - członek jednej rodziny układa się na dużym papierze, następnie inny członek tej samej rodziny musi markerem obrysować kolegę/koleżankę. Przeciwnik z innej rodziny ma za zadania dopasować ułożenie swojego ciała do powstałego w ten sposób konturu.

- gry takie jak: ruletka, poker, kości, black jack.

Podpowiadamy, jakie przebranie wybrać na wieczór mafijny.
Wśród pań wizerunek z lat 20. to charakterystyczne fale na włosach, małe kapelusiki z opuszczonym rondem, czy też opaski we włosach, które powinny być czarne i błyszczące.
Najmodniejszy makijaż to przydymiona powieka, mocno podkreślone oczy, a usta małe i ciemne. Moda ignorowała także kobiece kształty. Sukienki luźne, z obniżonym stanem, długie satynowe rękawiczki, perły... Choć o spodniach w kobiecej szafie nikt nie wiedział, to jednak panie wyglądały jak współczesne chłopczyce. Dopiero w latach 30 zaczynano podkreślać talie, czego wyrazem były długie płaszcze/trencze z paskiem, mocno eksponujące kobiecą sylwetkę.
Dla panów proponujemy pasiaste garnitury, kapelusze, okulary przeciwsłoneczne, prochowce. Warto zapuścić wąsy, albo kupić sztuczne. Dobrym rekwizytem będą szelki, futerał na skrzypce, broń.

Na tą okazje doskonale sprawdzą się swingowe melodie, które wprowadzą nas w klimat lat 20 oraz muzyka jazzowa/broadwayowa. Można włączyć radio z muzyką tematyczną – lata 20 i 30.